Dersin Adı | Doğa ile Tasarım: Mimari Tasarımda Biyomimikri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 328 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciler, doğanın binlerce yıldır bizlere öğrettiği çözümleri araştırarak kendi mimari tasarımlarına uygulamayı,. ekolojik, yapısal ve sürdürülebilir fikirleri doğadan esinlenerek üretmeyi öğreneceklerdir. Araştırdıkları biyomimikri çözümlerini, proje tasarım sürecinde, enerji, yapı, ve sürdürülebilirlik konularında uygulayabilecekler ve bu derste gösterilecek biyomimikri kaynaklarına ulaşarak araştırma yapmayı öğreneceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Tasarım sürecinde sürdürülebilirlik nihai hedef ise, tüm fikirlerin, doğadan gelmesi gerekir. Tüm tasarım öğrencilerinin, doğa tarafından bize verilen tüm yanıtları görebilmeleri için doğayı incelemeleri gerekir. Bu yanıtlar; verimli enerji tasarımlı binalar tasarımı, sürdürülebilir malzeme kullanımı, duyarlı şehircilik planlaması veya örneğin doğanın bize sunduğu Fibonnaci teoremini ideal ölçümleri bulabilmek için kullanılabilir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Müfredatın Tanıtılması: Giriş, yoklama ve der tanımı, ders takvimi. | Ödev #1 verilmesi |
2 | Doğaya Farkındalık: Doğa ve dünyayı anlamak ve tasarımda doğanın çözümlerinin incelenmesinin önemi. Biyomimikri konusu tanıtımı ve mimari tasarımda saha uygulamaları | Doğa Gözlemi Tasarım Uygulaması Ödev #2 |
3 | Tasarımda Biomimikri: 9 Stratejide doğanın bizlere sunduğu tasarım çözümleri | Doğa Gözlemi Tasarım Uygulaması Tartışma Ödev #3 |
4 | Strüktürel Biomimikri Uygulamaları: Farkındalık: 1. Doğa Güneş ile çalışır. 2. Doğa sadece ihtiyacı kadar enerji kullanır. | Doğa Gözlemi Tasarım Uygulaması Tartışma Ödev #4 |
5 | Santıago Calatrava ve Biomimikri Farkındalık: 3. Doğa tüm formları işlevsel tasarlar. 4. Doğa her şeyi geri dönüştürür. | Doğa Gözlemi Tasarım Uygulaması Tartışma Ödev #5 |
6 | Su ve Biomimicry Uygulamaları: Farkındalık: 5. Doğa tüm işbirliklerini ödüllendirir. 6. Doğa çeşitliliğe dayalı bir sistemdir. | Doğa Gözlemi Tasarım Uygulaması Tartışma Yarıyıl projesi konu fikirleri Ödev #6 |
7 | Termal Biomimicry Çözümleri: Farkındalık: 7. Doğa, yerel uzmanlık gerektirir. 8. Doğa tasarımında aşırılıklara izin vermez. 9. Doğa gücünü çözüme yetecek kadar kullanır. | Doğa Gözlemi Tasarım Uygulaması Tartışma Yarıyıl projesi Ödev #7 |
8 | Yarıyıl Proje Sunumu | Ödev#8 |
9 | Sürdürülebilir Biomimikri Mimarlık Tasarım Uygulamaları Final proje fikir araştırması | Çeşitli konulara dayalı biyomimikri çalışmaları Tartışma Ödev #9 |
10 | Biomimikri Münazara Olimpiyatları Takım Araştırmasi | Münazara Çalışma süresi |
11 | Biomimikri Münazara Olimpiyatları 1. Hafta | Münazara |
12 | Biomimikri Münazara Olimpiyatları 2. Hafta | Münazara |
13 | Biomimikri Münazara Olimpiyatları 3. Hafta | Münazara |
14 | Final Projesi Tasarımı | Final Projesi Çalışma süresi |
15 | Final Projesi Hazırlığı | Final Projesi Çalışma süresi |
16 | Final Projesi Sunumu | Final Projesi Sunumları |
Ders Kitabı | Biomimicry in Architecture, Michael Pawlyn, RIBA Publishing, 2011 ISBN 9781859463758 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Biomimicry: Innovation Inspired by Nature. Janine M. Benyus. HarperCollins Publishers, 2002 ISBN 9781094025001 The Modulor, Le Corbusier, Birkhauser, 2000 ISBN 9788445502631 Architecture: Form, Space And Order, Francis D. K. Ching, Wiley Publ., 2014 ISBN 9780442017927 Internet Resources: Asknature.org/explore |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 4 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 4 |
Arazi Çalışması | 1 | 2 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 60 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | 1 | 16 | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 4 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest